Road to the Oscars 2009 by Viti

2009.02.21. 18:37 | kutyacica | 31 komment

Holnap jön a vörösszönyeges bálok non plus ultrája, az over-the-top rongyrázás koronázatlan királya amire a fanyalgó filmkritikusok csak annyit sziszegnek hogy nemegyszándensz, de az imdb-buzi geekek mint én is alig várják az újabb memorable oscar momenteket.

Ebben a posztban pedig újabb mérföldkőhöz érkezik a blog, ugyanis nem akárki hanem Viti vendégírása következik az esélyekről. Innen is millió köszi én nagyokat bólogattam miközben olvastam, bár ennyit engedjetek meg látatlanban a Slumdog Millionaire-ről hogy nagyon erősnek kell lennie h nem azt gondoljam h Danny Boyle 3. legjobb filmjéért kapja az oscart (természetesen Trainspotting és Shallow Grave).

Én a filmek közül szinte semelyiket nem láttam (konkrétan a Dark Knightot, In Bruge-t, Wall-E-t és a Vicky Christina Barcelonát) így nem is tudok mit hozzá tenni, max annyit hogy Anthony Hopkins mint Nixon azért megért anno egy misét - és jobban egy oscart mint Langella akinek alakítása kapcsán Viti száz% spot on.

Holnap éjjel-este élőben blogolunk, most pedig.. Akkor jöjjön Viti!

Vendégpost a yellowjacket.blog.hu felkérésébol

írta: Viti

Aki ismer tudja rólam, hogy egy igazi film-junkie vagyok. Nem csak hogy szeretem a filmeket, de próbálom követni az aktuális filmes eseményeket, végigolvasom a kritikákat és végtelen mennyiségu filmbol tudok idézni, de meg van az a sokak számára elképzelhetetlennek tuno képességem, hogy sosem alszom el filmen. Legyen bármilyen késo, legyek bármilyen fáradt és legyen bármilyen szar egy film, ha elkezdtem akkor be is fejezem.

Az elmúlt 2 hétben a szabadidom nagy részét azzal töltöttem, hogy felkészültem az Oscar díj átadásra. Megnéztem mindent amit lehetett és büszkén mondhatom, hogy mostanra végeztem. Az alábbiakban a fo esélyesekrol és az idei sztár filmekrol fogok leírni pár személyes véleményt, gondolatot, amely az esti Oscar gála elott egy gyors áttekintot adhat bárkinek, aki csak most tud bekapcsolódni.

The Reader: Nekem nem igazán jött be, lehet azért, mert már túl sok filmet láttam WWII illetve holocaust témában. Szerintem az egyszer megnézheto kategória, nem hiszem, hogy igazi klasszikus lesz belole. A kapott jelölések közül egyedül Kate Winsletnek van komolyabb esélye elhozni a szobrot a legjobb noi foszereplo kategóiában, illetve esetleg a legjobb adaptált forgatókönyvre pályázhat, bár véleményem szerint nem sok eséllyel.

Doubt: Meryl Streep-es apácás, fekete kisgyerekes pedofil papos remekmu. A témaválasztás elég különleges, a szereplogárda pedig tökéletes. A film érdekessége, hogy a rendezo eloször színpadra írta a darabot és Pulitzer díjat is nyert vele. A legjobb noi foszereplo kategóriában egyértelmuen a másik nagy esélyes szerintem, bár az iMDB pollban toronymagasan le van maradva a The Readerhez képest. Legjobb noi mellékszereploknél vannak még komoly esélyek, hiszen a filmbol két színésznot is jelöltek a díjra, bár itt Penelopé Cruzt tartják befutónak a Vicky Christina Barcelona orjöngo latin szépségéért. Szerintem maximum 1 oscarra számíthatnak.

The Wrestler: A sztori egy kiégett pankrátorról szól, aki nem akar kiszállni a ringbol, bár egy szívroham erre kényszeríti. Férfi foszerepben Mickey Rourke, aki kokeményen kigyúrta magát a forgatásra és jó eséllyel hazaviszi a szobrot, mert a többi jelölt teljesen esélytelen szerintem. A film amúgy messze túlértékelt és még számomra is lassú volt, bár a kritikusok látnak benne valamit, amit én nem.

Slumdog Millionaire:
Az én idei személyes kedvencem, nagyon remélem, hogy sok szobrot begyujt. A sztoriválasztás és a rendezés abszolút elsoosztályú, a látványvilág és a vágások hibátlanok és nekem a film alatt felcsendülo zenék is nagyon bejöttek. Ha belegondolok most nem is jut eszembe másik film, ami Indiában játszódott volna és egyértelmuen ez teszi alapvetoen különlegessé, hiszen egy olyan világot, egy olyan életmódot mutat be a nézo számára, amely bármely európai számára sokkoló és elképzelhetetlen. Szerintem aki ezt megnézi biztosan átértékeli a szegénység relatív fogalmát és sokszorosan hálát ad az égnek, hogy nem oda született. 10 jelöléssel a második legnagyobb díjesore számíthat a film. Amiben szerintem nyernie kell: Legjobb film, rendezés, adaptált forgatókönyv, vágás, illetve hang.

Curious Case of Benjamin Button:
Minden tiszteletem Brad Pitt-é, de ez a film is messze túlértékelt a 13 jelöléssel. Az elso érzésem miután sikerült végignéznem a 3 órás (!) filmet az volt, hogy ez olyan mint a Forest Gump, csak a csávó nem öregszik, hanem fiatalodik benne. Ugyanaz a leülos, visszaemlékezos mesélos azzal a különbséggel, hogy Brad Pitt alakítása egy nagy nulla (a tavalyi elnézek a semmibe és 3 mondatom van összesen a filmben The assassination of Jesse James by the coward Robert Ford után ez megint kevés lesz). Egyszeruen nem értem, hogy egy általam jónak tartott színész hogyan tud ennyire szerencsétlen szerepeket elvállalni mostanában. Értem én, hogy 40 felett jár már és szeretne egy kis arany szobrot, de erre nem az a megoldás, hogy évrol évre min. 3 órás végtelenül unalmas filmekben perceken át bámul a messzeségbe hátha valaki megszánja. Eléggé csalódott lennék, ha ezzel a teljesítménnyel meg lehet idén nyerni az egyik legrangosabb díjat. A fentebbiekbol szerintem kiderül, hogy nem vagyok nagy rajongója a filmnek és a Slumdog Millionairehez képest szerintem esélytelen a legjobb film díjára. Valószínuleg elbukik a legjobb rendezés és legjobb noi mellékszereplo kategóiában is, de persze a kevésbé jelentos legjobb jelmez, díszlet, smink, speciális effekt stb kategóriákból biztos begyujt pár díjat. Reálisan a 13-ból kb 5-7-re lehet esély.

Frost/Nixon: Az idei második nagy kedvencem. Egy politikai dráma a magyarok nagyrészének szerintem semmit nem jelento Watergate botrányról, melynek eredményeképpen az akkori elnöknek (bármilyen meglepo, de Nixon) le kellett mondania tisztségérol (erre elotte és azóta sem volt példa). Frost pedig egy ausztrál/brit vagy valami angol izé talkshow host, aki pusztán saját vállalkozásból a nézettségi mutatókból kiindulva elhatározza, hogy interjút készít a bukott elnökkel. A film fo cselekményszálaa egyrészt a 2 férfi szellemi párharca és kapcsolatuk alakulása, illetve az interjú elokészítésének és finanszírozásának története. Érzésem szerint bár a film összességében nagyon jó, de mind az 5 jelölt kategóriában találhatunk sokkal ütosebb alkotásokat. A legjobb filmre teljesen esélytelen a fentebbi 2 remekmu miatt, a rendezésre ugyanezért. Marad a férfi foszerep, ami Nixon eljátszásáért járhat és nem is lenne rossz, de ... Nixon egy valós személy volt aki megannyiszor szerepelt tévében stb. Az o gesztusait és viselkedését eljátszani és átvenni szerintem bármely színész képes. Gondoljunk csak arra, hogyan képes bármelyik felkapott stand up comedy-s tehetségünk bármely ismert magyar politikust kifigurázni. Az igazi kihívás egy fiktív karaktert eljátszani és megtölteni élettel és ez szerintem sokkal nehezebb.

Milk: Egy meleg polgárjogi aktivista, Harvey Milk története, aki késobb több bukott választás és kudarc után végül 1977-ben California elso köztudottan meleg köztisztségviseloje lesz. A film egy a mai napig elég megosztó és meg nem oldott kérdéskörrel foglalkozik, de mindezt kultúrált keretek között teszi. Elég vonakodva szántam rá mgam a film megnézésére, de meglepo módon, a foszereplo viselkedése, gesztusai semmilyen visszatetszést nem keltettek bennem. A meleg téma máig megoldatlan kérdéseit egy valós, hús-vér emberen kersztül próbálja bemutatni és nem pedig egy a Brokeback Mountainhoz (Túl a barátságon) hasonló számomra már gyomorforgató megvilágításban. Érzésen szerint Sean Penn a másik nagy esélyes legjobb  férfi foszereplo kategóriában, illetve Josh Brolin a legjobb férfi mellékszereplo kategóriában. A maradék 6 jelölésbol a legjobb film nem valószínu, viszont a legjobb eredeti forgatókönyv igen. Természetesen az utóbbiban örülnék ha személyes nagy kedvencem, az In Bruges tudna nyerni. Ez utóbbi mindenkinek kötelezo, aki bírja a Guy Ritchie filmeket, az igazi angol/skót/ír akcentust és a végtelenül morbid és sötét humort.

Dark Knight: Szerintem az eddigi legjobb Batman film, nincsen viszont sok komoly jelölése a 8-ból. Nyilván a kérdés ami minden film junkiet foglalkoztat, hogy Heath Ledger megnyeri-e a Joker alakításért járó Oscart posztumusz. Persze ha Philip Seymour Hoffman viszi el a Doubt-ért szerintem akkor sem fogunk meglepodni. Most oszintén, ha még mindig élne akkor is annyira kimagasló alakítás lenne? A legjobb effekteket nem igazán tudnám másnak adni, hacsak nem az Ironmannek, de nem hiszem, hogy ez megtörténhet. A díszlet, hang, kosztüm, smink stb kategóriákban gondolom esélyesnek számít, de ezekhez meg nem igazán értek.

Animációs filmek: Wall-E, Bolt és Kung Fu Panda. Én mindegyiket szórakoztatónak találtam, valószínuleg ha én döntenék akkor a Wall-E kapná.

Legjobb külföldi filmek közül én egyedül az izraeli Vals Im Bashirról hallottam, de megnéznem még nem sikerült. Ha megnyeri az Oscart akkor beszerzem valahonnan.

Ami kimaradt:
Richard Jenkins legjobb férfi foszerepre jelölve, bár szerintem inkább csak azért, hogy kicsit felhízlalják az idén szerintem elég gyenge mezonyt. A film körül (The Visitor) gyakorlatilag minimális felhajtás van, nem hiszem, hogy sok szobrocskát visznek haza vele. Clint Eastwood idei filmjei (melyek a The Changeling és Gran Torino) közül Angelina Jolie jelölése komolytalan legjobb noi foszerepre, a Gran Torino pedig szerintem méltatlanul alulértékelt és egyetlen jelöléssel sem büszkélkedhet. A Tropic Thundert és az Oscart szerintem már egy mondatban említeni is bun, de egy jelölése van a legjobb férfi mellékszereplo kategóriában. Szerintem nagyot esne az Oscar presztízse, ha ezzel a színvonallal lehetne bármit nyerni.

Az Oscar gálát az RTL Klub közvetíti vasárnap éjjel 2-tol éloben. Remélem, hogy valamennyire követheto lesz angolul is, mert amióta nem Réz András a kommentátor azóta a magyar oldal botrányosan gyenge.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://yellowjacket.blog.hu/api/trackback/id/tr53956965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Viti2 (törölt) 2009.02.23. 02:50:18

Na mi a helyzet, lesz élő közvetítés?

A nyitó show szerintem nagyon király volt, vicces ez az óvodás díszlet design, Hugh Jackman ütős hostnak ígérkezik...

És meg van az első majdnem tuti: Penelopé Cruz - Vicky Christina Barcelona

Viti2 (törölt) 2009.02.23. 03:04:06

Legjobb adaptált forgatókönyv: Slumdog Millionaire (1/1 a kedvencnek jeee)

Legjobb eredeti forgatókönyv: Milk

Viti2 (törölt) 2009.02.23. 03:06:46

Legjobb animációs film: Wall-e

Viti2 (törölt) 2009.02.23. 03:12:08

Legjobb animációs rövid film: La maison en petits cubes

Viti2 (törölt) 2009.02.23. 03:17:50

Legjobb művészeti rendezés: The curious case of BB

Viti2 (törölt) 2009.02.23. 03:22:42

Legjobb jelmez: The Dutchess

Viti2 (törölt) 2009.02.23. 03:24:50

Legjobb jelmez: The curious case of BB

Viti2 (törölt) 2009.02.23. 03:34:13

Az előző persze legjobb maszk, nem jelmez

Viti2 (törölt) 2009.02.23. 03:35:35

És meg van a második!!!

Legjobb operatőr: Slumdog Millionaire

Viti2 (törölt) 2009.02.23. 03:48:27

Legjobb rövidfilm: Toyland

Viti2 (törölt) 2009.02.23. 04:07:53

Legjobb férfi mellékszereplő: Heath Ledger (posztumusz)

Nem nagy meglepetés, bár komoly verseny lett vona ha még most is élne.

Viti2 (törölt) 2009.02.23. 04:15:22

Legjobb dokumentum film: Man on wire

Viti2 (törölt) 2009.02.23. 04:18:17

Legjobb rövid dokumentum film: Smile Pinki

kutyacica 2009.02.23. 04:22:42

ja igen tényleg a blog :)
kösz a közvetítést abba ne hagyjad!

annyit tudok hozzá tenni, h minden amit Virággal néztem nyert (Dutchess, Vicky Christina Barcelona). Hugh Jackmann tényleg király, nekem a musical montázs nagyon bejött.

Viti2 (törölt) 2009.02.23. 04:28:06

Legjobb vizuális effektus: The curious case of BB

Talán az este első igazi meglepetése, mert ebben a kategóriában a Dark Knight és az Ironman is elég ütős szerintem...

Viti2 (törölt) 2009.02.23. 04:30:13

Legjobb hang effektus: The Dark Knight

Abszolut megitélhető, és ezzel a Slumdog Millionaire elveszti első jelölését...

Viti2 (törölt) 2009.02.23. 04:33:09

Legjobb hang: Slumdog Millionaire

Az előző után ez is könnyen elmehetett volna, de nem! Hazavittük ezt is, királyság. Eddig 3/4

Viti2 (törölt) 2009.02.23. 04:35:12

Legjobb vágás: Slumdog Millionaire

Ezt nem lehetett elveszteni, szerintem aki látta a filmet megérti.

Viti2 (törölt) 2009.02.23. 04:54:59

Legjobb eredeti filmzene: Slumdog Millionaire

Meg van a 6. is, szóval tényleg jól állunk...

Viti2 (törölt) 2009.02.23. 05:01:55

Legjobb eredeti betétdal: Slumdog Millionaire

Kicsit becsapós a szituáció, mert bár a Slumdog 10 jelölést kapott, de ebből kettő ebbe a kategóriába esett, így végül is csak 9-re van esélye. A másik jelölt a Wall-E volt.

Mind1, legalább 1 meg van a kettőből, most már szerintem igazán csak a legjobb női főszerep és külföldi film maradt nyitott kérdés, a többi annyira lejátszott meccs, mint a keddi Manchester - Inter (3-1)

kutyacica 2009.02.23. 05:05:38

:) glory MU!

ez ay a.r. rahman - john legend duett nagyon franko volt!

Viti2 (törölt) 2009.02.23. 05:07:59

Legjobb idegen nyelvű film: Okuribito (Japán)

Big ups Gergő

Viti2 (törölt) 2009.02.23. 05:20:24

Akkor végre az egyik legfontosabb, ami mindent eldönt...

Legjobb rendezés: Slumdog Millionaire (Danny Boyle)

kutyacica 2009.02.23. 05:26:23

na, akkor jon ami legalabb izgulos, a ffi - noi foszereplo.

tippem kate winslet es sean penn, de en mickey rourke-nak drukkolok, hallani akarom a beszedet amit mondana/ni fog! :)

Viti2 (törölt) 2009.02.23. 05:35:23

És akkor a másik nyitott kérdés is papírformával zárult...

Legjobb női főszereplő: Kate Winslet (The Reader)

Én esélyesnek tartottam Meryl Streepet is, akinek ez volt a 15. (!) Oscar jelölése, ami abszolút rekord és tényleg nagyon jó a Doubtban, de majd jövőre.

Viti2 (törölt) 2009.02.23. 05:45:00

Mindent visszavonok amit korábban írtam a kiszámíthatóságról. Ez az este első igazi nagy meglepetése és remélem nem lesz már több...

Legjobb férfi főszereplő: Sean Penn (Milk)

A Bafta és a Golden Globe után nagy meglepetés, hogy nem Mickey Rourke vitte el.

kutyacica 2009.02.23. 05:45:00

2/2 es ezt mar sosem tudjuk meg.. :|

Viti2 (törölt) 2009.02.23. 05:53:15

És akkor a pillanat, amire mindenki várt legalábbis én és Komcsy biztosan. Az este lezárásaként, a legutolsó díj... dobpergés...

2009 LEGJOBB FILMJE: SLUMDOG MILLIONAIRE (8 Oscar díj)

Viti2 (törölt) 2009.02.23. 05:58:42

Annyit korrigálnék, hogy persze ezek 2008 legjobbjai voltak, csak hát itt ugye jelenleg már 05:56 van, szóval én sem vagyok igazán friss.

Viti2 (törölt) 2009.02.23. 05:59:19

Véget ért hát az idei Oscar gála, amely teljesen új rendező és producergárdával zajlott, Azt kell, hogy mondjam, hogy a megszokottnál kicsit rövidebb és pörgősebb volt, továbbá sajnos a host, Hugh Jackman viszonylag kevés szóhoz jutott, de szerintem emlékezetes bevezetőt adott. Nem volt sok meglepetés, de érzésem szerint egy alkotás messze kiemelkedett a kavalkádból.
Találkozunk jövőre ugyanekkor ugyanitt.
süti beállítások módosítása