The psychology of being scammed

2009.06.18. 07:20 | kutyacica | 5 komment

Címkék: sorozat film top10 schneier nyelveszkedes

Na, ez egy jo kis cikk! Az Exeter University jovoltabol keszult egy pszihologiai riport arrol, miert dolnek be az emberek az atvereseknek. Amugy ez a bejegyzes amolyan vegyes felvagott, top10, Security blog roll es thingsIdidntknowinenglish egyben.

Blog roll annyiban, h Schneier is foglalkozott a cikkel (onnan szedtem a linket) es amugy ez a korabbi posztja meg tavalyrol is erdekes, leginkabb a kommentek.

A nyelvi tanulsag meg az, hogy en nekem idei ujdonsag volt mind a Hustle, mind a Grifter kifejezes. Elobbi kb. a con, utobbi maga a conman-re vonatkozik. (Ez a szo pedig ugye a confidence man, confidence trickbol rovidult, amint azt a Lost ota mindenki tudja mivel ott megtettek azt a szivesseget Sawyer szala kapcsan h kifejtve mondtak N-szer).

Es ha mar temaban vagyunk, a legjobb must see filmek/sorozatok az ugyben:

The Sting - orok kedvenc, Mamanal nezett 3 vhs kazetta (Ezust To Kincse, Star Trek I,II,II illetve ez) egyikekent egymillioszor lattam gyerek koromban. Aki nem latta az most menjen el megnezni, de annak eleg kicsi az eselye h ismersz es megsem lattad.

Hustle - Ez egy brit sorozat, conmanekrol (pontosabban h grifterekrol, mivel a kifejezest innen tanultuk meg), ~szerializalt Ocean's 11. Viti talalta tavaly, en meg mindig csak 2 szeriat tudtam megnezni belole, de tudom ajanlani.

Matchstick Men - nagyon hosszu ido utan volt az elso film aminel leestem a szekrol, annyira h inspiralna egy legnagyobb-meglepetesek top10-re is, de ennek megirasara nincs szukseg, ugyanis van egy ilyen (csak sajat felelossegre nezd me a linket, nomen est omen, elspoilerez egy csomo filmet) polo. Figyelem! Ez a threadless polo elfogyott mar jo ideje de en olni tudnek erte, ha meg tudod szerezni (az S-es nem jo nyilvan..) nagyon jo leszel nalam!! Ha mas nem, legalabb signupolj legyszi :)

Kameleon - Ma olvastam h ezt jeloljuk Oscarra. Nagyon helyes, baromi jo film volt! Plusz nagyon jo volt az a napom amikor Nyuszival megneztuk ugyhogy kiraly emlek.

Ocean's 11 series - Ezek a filmek suspense-ben annyira nem jok, viszont a stilus... hat az utanozhatatlan. Disclaimer: nem lattam az eredeti Rat Pack-eset. Meg kene szerezni-nezni!! (Viti toccsed le valahogyan :)

Also ran kategoriaba beemelem a Duplicity-t. Azert csak also ran, mert Viti szerint egy rakas fos volt, marpedig neki eleg jo izlese van, ebbol az kovetkezik, h furcsallom h nekem miert jott be annyira. Egyebkent olvasmanyaim alapjan ugy tunik nekem, hogy ez a Paper Moon cimu film egy nagy klasszikus meg ebben a temaban (Oscar - raadasul rekorder a maga neveben, az akkor legfiatalabb szinesz erdemelte ki). En abszolut nem lattam, bar ugy nez ki nem valami nagy szam megszerezni, koszonjuk youTube (random beszuras: nem kurva idegesito amikor TeCsonek hivjak? vaaa). Ha valaki venne a faradtsagot es raszanna az idot aztan bekommentelne h erdemes-e, azt megkoszonnem :)

A bejegyzés trackback címe:

https://yellowjacket.blog.hu/api/trackback/id/tr771192505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Viti2 (törölt) 2009.06.19. 19:39:35

Szerintem a Hustle az egyik legszórakoztatóbb sorozat amit nézek (néztem, mert csak 5 évad van, mindegyikben 6 résszel), annak ellénére, hogy kb a 3. évadtól teljesen kiszámíthatatlan. Emellé nekem nagyon zavaró, hogy kb évadonként cserélődik a főszereplő gárda egy jelentős része, vagyis mire megszereted a karaktereket addigra gyorsan kiírjáj/felfüggesztik őket. Ilyennel még nem találkoztam, de fogják a főszereplőt (Mickey Bricks) és egy laza indokkal (most Austráliában melózik) kiírják 2 évadra a sorozatból, majd később egyszercsak megérkezik, mire eltűnik a másik főszereplő (Danny Blue - igen, egyezik a magyar bűvész csákóval a neve)

Viti2 (törölt) 2009.06.19. 19:40:22

@Viti2: Nyilván nem kiszámíthatatlan, hanem kiszámítható...

kutyacica 2009.06.19. 21:20:01

@Viti2: na most jol meghoztad a kedvem h folytassam a masodik szeria utantol :))) azert persze raszanom az idot majd, mostanaban azert van 7vegen tobb, bar hal istennek az utobbi idoben aktivan is telnek a 7vegek.

Kereskényi Balázs 2009.06.20. 23:47:00

signupoltam a pólóra, de valaki reprodukálhatná is akár, ha van pár üres órája. :-)

vagy csinálhatnánk ilyenből magyar verziót, pl:
- "bendegúz otthagyja a bakterházat"
- "a miniszter valójában nem lép félre"
- "a kis vuk összejön a rókalánnyal"
- "a hont elfoglaljuk"

kutyacica 2009.06.23. 15:13:17

@kereskenyi: "signupoltam a pólóra, de valaki reprodukálhatná is akár, ha van pár üres órája. :-)" remelem, erzed, hogy akkor ezt a projektet most megnyerted :DD a magyar verzio is tetszik, szoval engedd szabadon a fantaziad ;)
süti beállítások módosítása