Dolgok amiket nem tudok angolul top10 feat. SGA Elections recap

2009.04.16. 04:13 | kutyacica | 4 komment

Címkék: top10 nyelveszkedes

Hi y'all,

Jól elhanyagoltam ezt a rovatot mi? Na nem mintha olyan jól menne mar az angol, szoval azert tanultam ujdonsagokat az elmult idoben is boven, most osszeszedtem egy csokorra valot. Nem mondhatnam h Atlanta specifikusak egyaltalan, ezert feltehetoen ismeritek oket, de hu vagyok a rovatomhoz. Figyelem hint! a poszt második fele teljesen random módon az SGA választásokról szól.

8 dollar words - ez azt jelenti mint magyarul a nyolc betűs szó, bar tudtommal ezt rajtam kivul senki nem hasznalja :) Amugy persze kb. buzzword magyarul... oops :)

Elevator pitch
- eleg plasztikus, tipikus magyarra-nehezen-fordithato amcsi kifejezes, nem? Na most majd valaki bekommenteli hogy angol, csak h bosszantson.. de a lenyeg h azt a szitut irja le, amikor 1 perced van eladni az ötleted valakinek, kb mint amikor a liftben osszefut az ember valami befekteto mogullal, vagy ilyesmi. Ezt ugy tanultam meg, h nagyjabol ez a heti adagom ami az advisorombol jut, es o fejtette ki h ezt - marmint egy elevator pitch-et - var tolem 7rol 7re a munkaval kapcsolatban.

Pet peeves - Nem tudod honnan ered a kifejezes, de nagyjabol kattanast jelent, mar olyan ertelemben h valami aprosag ami kulonosen idegesiti az embert. As in, Daniel could you please make sure you shut the bathroom lights off, its a personal pet peeve of mine; legbolkapott pelda termeszetesen.

A-town: úgy is mint "Peace out A-town ye-ah ye-ah, ye-ah ye-ah" by Usher abban a bazi nagy hit hipihopi szamban . Szoval ez konkretan Atlanta beceneve, hogy nem esett le ilyen sokaig, amikor pedig azt is tudom mar egy ideje h a csavo itt el meg Ludacris is, azt nem tudom. Szoval nehez szules volt de legalabb magamtol jottem ra :)

Variance - math majorok kedveert mar egy ideje meg akartam osztani azt a felfedezesemet, amit sajat karomon tanultam meg, úgy is mint a Variance az kurvára nem a szórás, hanem a szórásnégyzet. Good to know.

Run-off Election - Na ezt nem tudtam h igy mondjak, gyakorlatilag a szetlovest jelenti. Mifelenk meglepoen nepszeru (runoff volt a szenatori helyert is osszel amit vegul vitt Sexy ChamBlings), ugyis mint a mai nap lezarulo SGA Electionson is run-off volt: legalabb is az undergrad valasztason.

Es akkor ezzel random módon átcsapom ezt a bejegyzést az SGA (ejtsd háká) választásról szóló rövid reflektálásba.

Szóval múlt hét péntek és ma között zajlott itt az éves választás. A rendszer kicsit más mint odahaza. Először is, külön van választva a grad és az undergrad branch teljesen, ezeken belül meg az amerikai mániának megfelelően van legislative, executive etc. branch.

Aktivitását nehezen tudom lemérni a szervezetnek, mivel alapigazság h a grad studentek kb. semmiben nincsenek benne, de alapvetően szerintem észrevehetőek, az újságunkban (the Technique, aminek az Impivel ellentétben elég fasza aktív a honlapja - nique.net - más kérdés h én nem olvasom) gyakran téma h mit csinál az SGA, meg úgy jön le nekem h sok budgetary dologba tényleg beleszólnak (Fees, ilyesmi), de a legfőbb eredmény akkor is nagyjából az h biztosítják évről évre h a studentek ingyen jussanak a hazai Football meccsekhez. Fun fact: erre a célra alakult meg anno maga a szervezet. 

A bürokrácián túl a mindenféle diákszerveződés elég színes, A fraternity-ken kívül is van minden mint a búcsúba és többségét tekintve elég komoly színvonalon is. salsa csoporttól vitorlás klubbig. En peldaul a nem megvalósított elképzelések vonalán vitorlázni fogok, valamint belépek majd valami táncklubba. Mondjuk edzeni tényleg járok egész rendszeresen szóval azért nem is vagyok annyira reménytelen.. na vissza az original topichoz, szóval ezek a diákcsoportok mind pályázhatnak támogatásra aminek a fedezetét egész egyszerűen a mindenki által befizetett Student Activity Fee adja, amit az SGA oszt el, éves szinten ez olyan 4 millió dollárra rúg. Mindezt amúgy főként Chris szomszédomtól tudom, akit ha megkérdezel arról miért jó röplabdázni akkor azt mondja, h mert kapnak pénzt arra h utazzanak meg bulizzanak.

A választásról annyit, h az amerikai full rendszerhez hasonlóan dezignált posztokra mennek ilyenkor tavasszal ki, konkrétan elnököt, meg alelnököket választottunk, ahogy már említettem külön. Kampány nagyon hú de látványosan nem volt, de azért mégis: transzparenseket, posztereket mindenhol lehetett látni. Olyanok amúgy mint a filmeken: XYZ, [enter bullshit catchphrase here]. Például: Christy Champmann, Drive Determination Dedication. Biztos voltak gyűlések is de arról kimaradtam, nem úgy mint a jelöltek megismeréséről mivel mindenkinek volt honlapja, ahogy maga a választás is elektronikusan zajlott, egy pofon egyszerű formon amit szintén a campus-wide SSO rendszer hajt. Milyenek voltak a jelöltek, ilyesmi, ha tényleg érdekel nézelődj itt meg itt. Amúgy a grad studenteknél ezek szerint az érdeklődés nem túl komoly (ez nem is lepett meg), az viszont tetszett h a tanárok úgy tűnik tisztában vannak azzal h ebbe ne szóljanak bele, az olvasható megszólaltatott tanárok nyilatkozataiból kiindulva. A históriás könyvek kedvéért, szoros befutóval 3 szavazat különbséggel új grad elnökünk Linda Harley. Igazi kis politikus palánták, eh?

“I’ve been working really hard this past year learning the ins and outs of student government and getting to know all of the administrators on campus,” Harley said. “It’s an amazing feeling to be able to know that students have confidence in me and I can really stand up for what is right for graduate students.”

 

A bejegyzés trackback címe:

https://yellowjacket.blog.hu/api/trackback/id/tr961067883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Viti2 (törölt) 2009.04.22. 13:52:46

Eddig mindig az rendszeres postolást hiányoltuk, erre most itt van. Komolyan szégyenlem, de rendesen le vagyok maradva a blogod olvasásával, de megpróbálom utólérni magam :-)

Viti2 (törölt) 2009.04.22. 17:22:55

Jelentem, hogy a végére értem. Huhh. Ami érdekel: mennyi az éves fee amit be kell fizetni (bárhogy számolom $4M azért elég sok)? Az új elnökbe azonnal beleszerettem, igazi bombázó. Az viszont menő, hogy nem ám ilyen ülés-gyűlés stb-nek hívják, hanem egész szerényen csak "senate". Hogy mondják felétek a már szállóigévé vált "egy sör mellett megbeszéljük" kifejezést?

Viti2 (törölt) 2009.04.22. 17:24:11

Még egy észrevétel: a top10-ben nem kellene sorrendet felállítani és 10 (nem 6) kifejezést jegyezni?

kutyacica 2009.04.27. 07:22:02

persze, lehetne sorrend, meg lehetne tiz, de akkor az nem is az en blogom lenne :) Neha azert osszejon.

a szamokhoz: majdnem bekommenteltem a teljes koltseg listat, de aztan rajottem h ez tul hot topic ide, inkabb meger egy kulon posztot. meg amugy is, emlekszel hogy mondtuk a hákás időkben, a költségvetés magyarázat nélkül nem érthető :))

szóval a félév végén majd írok egy jót erről, megpróbálom kivesézni, h mi mennyibe is kerül itt, mit kapunk cserébe, stb.

stay tuned ;)
süti beállítások módosítása